Bobinin arızalı olduğu nasıl anlaşılır?
Yeni araç modellerinde, ateşleme bobini soketi kademeli olarak çıkarılır ve ardından motor gürültüsü ve tepkisi ölçülür. Soketi çıkardıktan sonra motorda bir sallanma veya titreşim fark ederseniz, bobin iyidir. Ancak, soket çıkarıldığında motor çalışmasında bir değişiklik olmazsa, bobin arızalıdır.
LPG’li araç bobin arızası nasıl anlaşılır?
LPG’li araçlarda ateşleme bobini arızasının belirtileri: Rölantide düzensiz çalışma. Hızlanma sırasında ateşleme yapmama. Azaltılmış yakıt tüketimi. Motor arıza ışığının yanması. Arıza (ciddi arızalar durumunda). 3 Ağustos 2009
Buji vuruntu yapar mı?
Gevşek bir buji motorunuzun vuruntu yapmasına neden olabilir. Buji, yanma odasındaki hava-yakıt karışımını tutuşturmaktan sorumludur. Güvenli bir şekilde sabitlenmemişse, ateşleme hatalarına ve düzensiz yanmaya neden olabilir. 14 Mayıs 2018 Gevşek bir buji motorunuzun vuruntu yapmasına neden olabilir. Buji, yanma odasındaki hava-yakıt karışımını tutuşturmaktan sorumludur. Güvenli bir şekilde sabitlenmemişse, ateşleme hatalarına ve düzensiz yanmaya neden olabilir.
Arızalı bobin bujiyi bozar mı?
Arızalı bir bobin, bağlı olduğu diğer parçalara da zarar verebilir. Örneğin, ateşleme sisteminde arızalı bir bobin, ateşleme modülüne veya bujilere zarar verebilir. Bu nedenle, bir bobin arızası tespit edilirse, mümkün olan en kısa sürede değiştirilmesi önerilir.
LPG bobini bozar mı?
Bunlar arasında; LPG’nin tutuşma direnci benzine göre daha yüksek olduğundan ve LPG ayarları çok fakir karışımla çalışacak şekilde tasarlandığından, motor harareti yükseldiğinde bobin kabloları kopabilir.
Distribütör arızası nasıl belli olur?
Arızalı bir distribütör, ateşleme yapmayacağı için aracın çalıştırıldığında stop etmesine veya durmasına neden olabilir. Araç çalışıyorsa ancak çok fazla yakıt tüketiyorsa, aşırı ısınıyorsa veya yakıt tüketimi nedeniyle başka kokular yayıyorsa, aracın servise götürülmesi gerekir.
Bobin rolantiyi etkiler mi?
Ateşleme bobini bozulursa ne olur? Bobin hasar görürse, aracın motoru titrer. Rölantideyken otomatik olarak durur. Marşa basıldığı anda motor yavaşça ve zorlukla çalışır.
LPG regülatör bobini arızası nasıl anlaşılır?
LPG bilgisayarı arızalandığında ortaya çıkan sorunlar: Bu durumda aracın çalıştırılması zorlaşır. Ayrıca aracın rölanti devrinde dalgalanmalar gözlenir, aracın rölantide sabit kalması zorlaşır ve stop edebilir. Regülatörlü araçlarda LPG sistemi donabilir.
Bobin ömrü kaç km?
Ateşleme bobini neden arızalanır? Bir araçtaki her parçanın bir ömrü olduğu gibi, ateşleme bobininin de bir ömrü vardır. Ateşleme bobininin ortalama ömrü 150.000 ila 160.000 km’dir. Ayrıca, sürüş koşullarına ve kullanım süresine bağlı olarak arızalar meydana gelebilir.
Yatak vurma sesi nasıl anlaşılır?
Motor çalışırken tıkırtı sesleri: Motor çalışırken, özellikle rölantide veya düşük hızda tıkırtı sesi, rulman vuruntusunun en belirgin işaretlerinden biridir. Bu ses, metal parçaların birbirine sürtünmesinden kaynaklanır ve genellikle ritmik bir yapıya sahiptir.
Araba niye vuruntu yapar?
Vuruntu, aracınızdaki hava-yakıt karışımının çok erken veya çok geç harekete geçmesiyle oluşur. Silindirdeki basınç yanma etkisini gösterdiğinde, gerekli alana yayılmaz ve aşınma meydana gelir. Bujiler hasar görürse, bu araçta vuruntu seslerine neden olur.
Avans vurması nasıl anlaşılır?
Erken vuruntu, motordan gelen metalik bir vuruntu sesidir. Bu ses, pistonun yanma için yukarı doğru hareket etmesiyle hava-yakıt karışımının tutuşmasıyla oluşur. Normal çalışma koşullarında, piston aşağı doğru hareket etmeye başladığında hava-yakıt karışımı tutuşur.
Bobinde sıkıntı olursa ne olur?
Bir bobin arızalandığında, ilk önce aracın performansı etkilenir. Aracın motoru sarsıntılı çalışmaya başlar ve zorlanır. Aracın çekişi azalır ve bu da yakıt tüketimini etkiler. Ateşleme bobini arızası, aracın performansını anında düşürür ve yakıt tüketimini artırır.
Bobinin çalışıp çalışmadığını nasıl anlarız?
Soketi çıkardıktan hemen sonra motorda bir sarsıntı veya titreşim varsa, ateşleme bobini sağlamdır. Soketi çıkardıktan sonra motor fonksiyonunda bir değişiklik yoksa, ateşleme bobini arızalıdır ve silindirde kıvılcım olmadığından yanma gerçekleşmez.
LPG’li araçlarda buji arızası nasıl anlaşılır?
Buji arızasının belirtilerini fark etmek oldukça kolaydır. Aracınız yavaş çalışıyorsa, yakıt tüketiminde önemli bir artış fark ediyorsanız veya motor titreşimi hissediyorsanız, buji arızası olasılığını göz önünde bulundurmalısınız. Ayrıca, geç çalıştırma veya düzensiz çalışan bir motor da bujide bir sorun olduğunun işareti olabilir.
Bobinin sağlamlık kontrolü nasıl yapılır?
Bir yuvada birden fazla bobin varsa, bir test şeridi kullanmanız gerekecektir. Bu, çalışma sırasında arka EMF sinyalini alacak ve ekranda kontrol edebilmeniz için osiloskopa gönderecektir. Bu, hangi bobinin soruna neden olduğunu belirlememize yardımcı olacaktır.
Bobin ömrü ne kadardır?
Bir ateşleme bobininin ortalama ömrü 100.000 mil olmasına rağmen, sürüş koşullarına ve uzun süreli kullanıma bağlı olarak çeşitli nedenlerle arızalar meydana gelebilir. Ateşleme bobini arızasının en yaygın nedenleri şunlardır: Aşırı ısınma.
Ateşleme beyni arızası nasıl anlaşılır?
Kontak arızasının belirtileri: Araç çekişi azalır, ikaz ışığı sebepsiz yere yanar, yanık kokusu gelir, kontak çalıştığı halde araç stop eder, araç çalışırken titreşim ve sesler oluşur, rölanti dengesiz çalışır. Daha fazla makale…
Bobin değeri nasıl ölçülür?
Birimi ohm’dur. Bobinlerin endüktans değeri L-metre veya LCR metre adı verilen özel bir ölçüm cihazıyla ölçülür. Ancak bir multimetre ile bobinde bir kopukluk olup olmadığını belirleyebiliriz.