İçeriğe geç

Apartman Yöneticileri Hangi Masraflara Katılma

Apartman yöneticisi yapılan masraflara katılır mı?

Kat mülkiyeti sahipleri konseyi, kat mülkiyeti sahipleri arasından atanan yöneticinin olağan idari masraflara katkıda bulunup bulunmayacağına ve ne ölçüde katkıda bulunacağına karar verir. Bu konuda bir karar alınmazsa, yönetici müdür, yöneticilik döneminde oluşan olağan idari masrafların yarısını karşılayamayacaktır.

Apartman normal yönetim giderleri nelerdir?

Örneğin temizlik, güvenlik, yakıt, elektrik, su, sigorta primleri vb. giderler. Giderler normal yönetim giderleri olarak değerlendirilebilir. Ana mülk için normal yönetim giderleri olarak değerlendirilmeyen giderler için, aksi kararlaştırılmadığı takdirde, daire sahibi olan yönetici de sorumludur.

Site yöneticisi hangi giderlere katılmaz?

Site yönetimi hakkında kulaktan dolma bilgilere göre site yöneticisinin ücret ödemediği yönünde bir görüş var. Ancak bu yanlış bir bilgi. Çünkü yöneticiler normal gider olarak kabul edilen elektrik, su, yakıt ve asansör masraflarına katkıda bulunmuyor.

Apartman yöneticisi aidat ve yakıt parası öder mi?

Kat Mülkiyeti Kanunu, yöneticiye aidat ödenmesinden muafiyet öngörmektedir.

Apartman yöneticisi gelir ve giderleri tabloya asmak zorunda mı?

Gelir ve gider hesabı yayınlama zorunluluğu: Kat mülkiyeti yöneticisinin gelir ve gider hesabı göstermesi konusunda açık bir yasal zorunluluk yoktur. Ancak, Kat Mülkiyeti Kanunu’nun 18. maddesine göre, kat maliklerinin kurul tarafından her an bilgi ve inceleme alma hakkı vardır.

Yönetici nelerden muaf?

Apartman yöneticisi apartmanın günlük operasyonlarından, bina bakımından ve idaresinden sorumludur. Apartman yöneticisi nelerden muaftır? İşte bu sorunun cevabı: Apartman yöneticisi aidat toplama, binayı temizleme, güvenlik önlemleri, bakım ve onarım gibi görevlerden muaftır.

Apartman bakım onarım giderlerini kim öder?

Kat malikleri, aralarında başka türlü anlaşma olmadıkça, ortak alanların bakım, güçlendirme ve onarım giderlerine veya yönetici maaşı gibi diğer giderlere, gayrimenkuldeki payları oranında katılmakla yükümlüdürler.

Apartman kapı zili tamiri kime ait?

Apartman zili kullanımı sadece apartman sakinleri veya onların izni olan kişiler tarafından yapılabilir. Bu nedenle apartman zili özel bir tesis olup apartmanın kendisine aittir ve apartmanın ortak alanı değildir.

Apartman içi boya parasını kim öder?

Ancak, evde yapılacak her türlü boyama, badana ve izinsiz tadilat kiracının sorumluluğundadır. Eşyalı bir ev kiralanırsa, mülk sahibi, mobilyalarda meydana gelen herhangi bir arıza için onarım ücretini ödemelidir.

Bina yöneticisi ne kadar ücret alır?

Verilere göre bina yöneticisi 2024’ten itibaren aylık ortalama 18.400 TL maaş alacak. Bina yöneticisi 2024’te en düşük maaşı 17.100 TL alırken, en yüksek maaşı 24.000 TL olacak. Önceki yıllara bakıldığında Temmuz 2023’te ortalama bina yöneticisi sayısı 13’tü.

Kat mülkiyeti kanununa göre ortak giderler nelerdir?

Apartmanın genel giderleri nelerdir? Apartmanın ortak giderleri; kapıcı, ateşçi, güvenlik görevlisi, yönetici ve bahçıvanın ücretleri, ana gayrimenkulün sigorta primleri, tüm ortak alanların koruma, bakım, onarım ve güçlendirme giderleri ve ortak tesislerin işletme giderleridir.

Site yönetiminde başkan aidat öder mi?

Yönetici, mülk sahipleri adına mülkü veya apartman binasını yönetmek üzere atanırsa, genellikle genel giderlere katkıda bulunmakla yükümlüdür. Bu durumda, yönetici yönetim hizmetleri için bir ücret ödemek zorunda kalabilir.

Apartman yöneticisi ne ödemez?

Kat mülkiyeti sahipleri konseyi, kat mülkiyeti sahipleri arasından atanan yöneticinin olağan idari masraflara katkıda bulunup bulunmayacağına ve ne ölçüde katkıda bulunacağına karar verir. Bu konuda bir karar alınmazsa, yönetici müdür, yöneticilik döneminde oluşan olağan idari masrafların yarısını karşılayamayacaktır.

Boş daire asansör parası öder mi?

Kat Mülkiyeti Kanunu, Madde 20 C: Yani asansör veya merdiven kullanılmasına bakılmaksızın tüm daireler bakım yükümlülüğünden kurtulamaz. Bu masraf kat mülkiyeti kanunu uyarınca dava yoluyla kaçınılırsa mahkeme bu masrafı yükümlülükten kurtulan kişiye geri öder.

Apartman yöneticisi toplantı yapmadan aidat artırabilir mi?

“Bu sorunlardan ilki, yöneticilerin genel kurul toplantısı yapmadan üyelik aidatlarını artırmasıdır. Yöneticiler bunu yapamaz, bu yasaya aykırıdır. Olağan veya olağanüstü genel kurul toplantısında karar alınması gerekir.”

Apartman yapılan masraflarını kim öder?

KMK’ya göre, tüm masraflardan sorumlu asıl kişi daire sahibidir. Mevzuat, niteliği ne olursa olsun tüm masrafların daire sahibi tarafından karşılanacağını belirtir ve kiracıların ortak masraflar ve avans ödemelerinden doğrudan sorumlu olduğuna dair bir ifade yoktur.

Apartman yöneticisi nelerden sorumlu?

Kat maliklerinden aldığı yetkiyle inşaat yöneticisi; inşaat sorunlarına çözüm bulmak, inşaatla ilgili temel sorulara karar vermek, giderleri takip etmek ve bunları belgelemekle görevli kişilerdir.

Kat malikleri hangi giderlere arsa payı oranında katılır?

– Ana gayrimenkullerin sigorta primlerine, bütün ortak yerlerin bakım, koruma, güçlendirme ve onarım giderlerine, yönetici maaşları gibi giderlere, ortak tesislerin işletme giderlerine ve arsa payı oranında tahsil edilecek avans giderlerine katılmakla yükümlüdür.

Yönetici ücret alır mı?

Apartman yöneticisinin hakları Kat Mülkiyeti Kanunu’nun 40. maddesinde düzenlenmiştir. Buna göre apartman yöneticisi veya inşaat yöneticisi genellikle bir temsilcinin haklarına sahiptir. Yönetici, yönetim planında veya sözleşmede ücret belirtilmemiş olsa bile apartman sahiplerinden ücret talep edebilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gaziantep Kısa Saçlı Escort