Ayıplı mal aldığımızda neler yapmalıyız?
Ürünün ayıplı olması halinde tüketiciler, satın alma bedelinin iadesini, ürünün ayıpsız muadili ile değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi yapılmasını ve ürünün ücretsiz onarılmasını isteme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği tüm hakları kullanmakta serbesttir. Satıcı, tüketicinin talebine uymak zorundadır.
Ayıplama aldığımızda neler yapmalıyız?
Tüketici, haklarını kullanmadan önce, satın aldığı ürünün ayıplı olduğunu 30 gün içinde satıcıya bildirmek zorundadır. Bu tedbire hukuken “ayıp bildirimi” denir. Ayıp bildirimi belirli bir şekle bağlı olmadığından, ayıp bildirimi telefonla veya şahsen yapılabilir.
Satın alınan malın ayıplı olması durumunda satıcının yapması gerekenler nelerdir?
– Satılan malı alıkoyabilir ve ayıp oranında satış bedelinden indirim isteyebilir. – Malın, tüm masrafları satıcıya ait olmak üzere ücretsiz olarak onarılmasını isteyebilir. – Veya şirket, malın ayıpsız benzeri ile değiştirilmesini isteme hakkına sahiptir. – Alıcı ayrıca genel hükümlere göre zararlarının tazminini talep etme hakkına sahiptir.
Aldığınız ürün ayıplı ise haklarınız nelerdir?
Arızalı mal satışı halinde tüketici hakları. Bu isteğe bağlı haklar kapsamında tüketici aşağıdaki haklara sahiptir: Müşteri sözleşmeden cayma hakkına sahiptir ve iade talep edebilir, ürünü ayıpsız bir ürünle değiştirebilir veya ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım talep edebilir. Satıcı, tüketicinin bu talebini yerine getirmekle yükümlüdür.
Aldığımız ürün kusurlu çıkarsa ne yapmalıyız?
Satıcı, ayıplı ürünle ilgili seçimlik haklarınızı kullanmanıza izin vermezse, satın aldığınız ürünün değerine bağlı olarak haklarınızı tüketici hakem heyetlerine veya tüketici mahkemelerine başvurabilirsiniz.
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Mahkeme masrafları, mahkemenin bir davayı inceleyebilmesi için yasa gereği ödenmesi gereken masraflardır. Prensip olarak, başlatılan her hukuki anlaşmazlıkta yasal masraflar davacı tarafından karşılanır.
Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?
“Ürünün açıkça ayıplı olduğu anlaşılırsa, tüketicinin otuz gün içinde ayıbı satıcıya herhangi bir yolla bildirmesi yeterlidir.
Satın alınan ürün teslim edilmezse neler yapabiliriz?
Buna göre, satılan mal alıcıya teslim edilmez ve alıcı ödemeyi yapmazsa, diğer taraf borcunun yerine getirilmesi için makul bir süre belirleyebilir veya hâkimden makul bir süre verilmesini isteyebilir. Satıcı ödemeyi yapmazsa, alıcı Türk Borçlar Kanunu’nun 125. maddesinde belirtilen seçeneklere sahiptir.
Ayıplı malın para iadesi nasıl yapılır?
Arızalı ürünü nasıl iade edebilirim? Bir tüketici arızalı bir ürün satın alırsa, ürünü satın aldığı firmaya başvurarak ürünü iade edebilir. İade girişimci tarafından kabul edilmezse, tüketici hakem heyetine başvurma seçeneği vardır.
Ayıplı maldan kim sorumlu olur?
Ayıplı mal, tüketiciye teslim anında, taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uymaması veya objektif olarak taşıması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye uygun olmayan maldır. Bu nedenle satıcı, sözleşme konusu malı satış sözleşmesine uygun olarak teslim etmekle yükümlüdür.
Ayıplı ürün için tüketicinin bildirim süresi kaç gündür?
Açık ayıplarda tüketici otuz gün içinde şikâyetini bildirmek zorundadır. Gizli ayıplar hakkında kanunda açık bir hüküm bulunmadığından aynı kanunun (B.K. 198) T.B.K. 223/2 maddesinin 30. maddesine göre genel hükümler uygulanmıştır. Bu maddeye göre bu ayıpların derhal bildirilmesi zorunluluğu vardır.
Satıcının ayıptan sorumluluğunda alıcının hakları nelerdir?
Bu haklar TTK’nın 227. maddesinde sıralanmıştır. Buna göre, satıcının satılan malın ayıplarından sorumlu olduğu hallerde alıcı kendi takdirine bağlı olarak şu haklara sahiptir: Satılan malı iade etmeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönebilir. Satılan malı elinde tutup ayıp oranına uygun satın alma bedeli üzerinden indirim isteyebilir.
Kutusu açılan ürün iade edilir mi?
Ambalajı veya ambalajı açılmış ürünlerde dahi, satın alma işlemi internet üzerinden yapılmışsa tüketiciye genellikle cayma hakkı tanınmaktadır.
Kaç arızada ürün değişir?
Garantili bir cihazda aynı arıza üst üste iki kez veya farklı bir arıza üst üste dört kez meydana gelirse üretici ürünü ücretsiz olarak değiştirmekle yükümlüdür. Bu haklarınızı kaybetmek istemiyorsanız endüstriyel ürünlerinizi yetkili servis merkezlerine tamir ettirmeniz gerekir.
Tüketici mahkemesi kaç ay sürer?
Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvurunun yapıldığı zamana ve sıraya bağlı olarak en geç altı ay içinde görüşülerek karara bağlanır. Karar süresi, başvurunun türü, konusu ve mal veya hizmetin niteliği dikkate alınarak en fazla altı ay uzatılabilir.
Ayıplı malın para iadesi nasıl yapılır?
Arızalı ürünü nasıl iade edebilirim? Bir tüketici arızalı bir ürün satın alırsa, ürünü satın aldığı firmaya başvurarak ürünü iade edebilir. İade girişimci tarafından kabul edilmezse, tüketici hakem heyetine başvurma seçeneği vardır.
Ayıplı araç aldım ne yapmam lazım?
-Satıcıya derhal haber verilmelidir. -Satıcının hile ile gizlediği veya ağır ihmali bulunan bir ayıp varsa, bunu da derhal bildirmelisiniz. -Satıcının hile ile gizlediği veya ağır ihmali bulunan bir durum yoksa, satıcıya karşı rücu hakkı yoktur.
Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?
“Ürünün açıkça ayıplı olduğu anlaşılırsa, tüketicinin otuz gün içinde ayıbı satıcıya herhangi bir yolla bildirmesi yeterlidir.
Ayıplı maldan kim sorumlu olur?
Ayıplı mal, tüketiciye teslim anında, taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uymaması veya objektif olarak taşıması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye uygun olmayan maldır. Bu nedenle satıcı, sözleşme konusu malı satış sözleşmesine uygun olarak teslim etmekle yükümlüdür.